Can-Am ATV Forum banner
Status
Not open for further replies.

Versnellingsbak reviseren/vervangen, verder nog iets?

1 reading
14K views 26 replies 9 participants last post by  Ice Can-Am  
#1 ·
Ik denk dat ik mijn versnellingsbak heb opgeblazen op mijn nieuw verworven 07 outlander 800 xt. Ik heb er maar een paar km mee gereden, de atv heeft 5700 km op de teller. Ik weet nog niet zeker wat er allemaal mis is, veel slijpen en VEEL speling in de secundaire as. Dit is een behoorlijk groot project voor mij, ik weet nog niet zeker of het gereviseerd of vervangen moet worden. Ik wilde gewoon wat tips of suggesties over hoe ik het moet aanpakken. Of waar ik nog meer naar moet zoeken of wat ik moet doen, aangezien ik de motor eruit haal om bij de versnellingsbak te komen. Ik ben begonnen met zoeken en lezen, maar was gewoon op zoek naar meer info die ik misschien mis.

Save
#2 ·
Misschien vindt iemand die zijn quad uit elkaar haalt en de versnellingsbak krijgt?:smilietwocents:

Save
#3 ·
Heeft iemand anders suggesties over welke andere kleine dingen te doen, aangezien ik het al zo ver uit elkaar heb gehaald?

Save
#6 ·
Moeilijk om precies te zeggen. Vanmorgen om 10 uur begonnen en rond 17.00 uur geëindigd. Maar ik heb tussendoor veel andere dingen gedaan, zoals lunchen, met mijn zoon spelen, zijn quad aan de praat krijgen, hem zien rijden etc. Ik zou gokken op 4 werkuren, maar ik nam mijn tijd (labelen en aan mezelf twijfelen). Eerste Can-Am en eerste motorverwijdering van een quad. Ik vond het niet zo erg.

Save
#8 ·
Ik zal proberen te onthouden om wat foto's te maken terwijl ik bezig ben. Ik zou zeggen dat als ik het opnieuw zou doen en er hard aan zou werken, het in ongeveer 2 uur gedaan kan worden als er geen problemen zijn.

Save
#13 ·
Dat lager is slechter dan die van mij, voor mij was het het naaldlager dat uitviel op diezelfde as. Die as o.d. moet .705 zijn
Bedankt voor de foto's en de meting....ik gok dat de mijne daar een puinhoop is, aangezien de kogels ergens naartoe moesten...we zullen het morgen zien

Trucs voor de versnellingsbak, of een vrij eenvoudige demontage?

Save
#12 ·
Ik had in je andere thread vermeld dat je Shane een PM moest sturen, "sscard" is zijn gebruikersnaam, hij kan je misschien helpen met alles wat je nodig hebt, hij racet ermee en kent veel mensen met onderdelen.

Save
#14 ·
Ik had in je andere thread vermeld om Shane een PM te sturen, "sscard" is zijn gebruikersnaam, hij kan je misschien helpen met alles wat je nodig hebt, hij racet ermee en kent veel jongens met onderdelen.
Ik heb hem al een PM gestuurd... gewoon wachten op een antwoord... bedankt

Save
#17 ·
Save
#19 ·
Wauw, dat is een puinhoop in de versnellingsbak, ik heb hier een draad over het uit elkaar halen en opnieuw opbouwen van de versnellingsbak. Ik heb ook video's op mijn YouTube om je te helpen het in elkaar te zetten en alle versnellingen te schakelen voordat hij weer in elkaar wordt gezet...

#22 ·
WOw dat is een puinhoop in de versnellingsbak, ik heb hier een draad over het uit elkaar halen en herbouwen van de versnellingsbak. Ik heb ook video's op mijn YouTube om je te helpen het in elkaar te zetten en alle versnellingen te schakelen voordat het weer in elkaar wordt gezet...
Ja, ik heb je video's op YouTube bekeken voordat ik het uit elkaar haalde, zodat ik een idee kreeg van wat ik aan het doen was, ze waren erg nuttig. Ik zal teruggaan en ze bekijken nadat ik al mijn lagers heb---Ik ben hier: http://tapatalk.com/map.php?4g0tyh

Save
#20 ·
De zaak splitsen, maar kan vandaag niet meer (huwelijksverjaardag). Het lijkt erop dat de tandwielen niet zijn aangeraakt (althans niet op het eerste gezicht). Op de foto is te zien dat 1/3 van de vloeistofinhoud van de versnellingsbak water was. Nu moet ik beslissen of ik ALLE lagers in de bak moet vervangen, ik neig ernaar om alle lagers en afdichtingen te vervangen.

Attachments

Save
#24 ·
Omdat je al zo ver bent, is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Ik zou ze allemaal vervangen. Omdat je het toch al uit elkaar hebt gehaald, kun je beter opnieuw beginnen.

Verzonden vanaf mijn ADR6400L met Tapatalk 2

Save
#26 ·
Ik heb onderdelen nodig voor mijn 800 Outlander-transmissie. Onderdeelnummer 1 kegeltandwiel 13 tanden. Het lijkt me een rondsel op een vrachtwagen. #2 beide naaldlagers. Ze noemen ze naald bussen in plaats van lagers, stel je voor. Alle hulp zou geweldig zijn, bedankt mijn #954 638 8468 zo snel mogelijk nodig

#27 ·
Ik heb onderdelen nodig voor mijn 800 outlander transmissie. onderdeel #1 kegeltandwiel 13 tanden. het lijkt me een rondsel op een vrachtwagen. #2 beide naaldlagers. ze noemen ze naald bussen in plaats van lagers, stel je voor. alle hulp zou geweldig zijn bedankt mijn #954 638 8468 zo snel mogelijk nodig
Je vindt het hier allemaal, zoek gewoon atv en dan je jaar en model en krijg de onderdeelnummers, BRP -- Onderdelencatalogi

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.