Can-Am ATV Forum banner
Status
Not open for further replies.

Renegade xxc bead locks

1 reading
1.5K views 5 replies 4 participants last post by  Maxwelll  
#1 ·
Een vriend van mij heeft een 2013 Renegade 1000 xxc en hij wil de banden van zijn Rincon overzetten op de Rene. De banden zijn 26/10/12 en 26/12/12 Mud Lite XL. Moet hij langere bouten kopen om de beadlocks weer aan elkaar te schroeven of is er veel verschil in de zijwanden van de standaard banden en de Mudlites? Als hij langere bouten nodig heeft, waar kan hij ze dan kopen? En zal hij problemen hebben met het aanlopen van de voorste schokdempers?

Save
#2 ·
De bouten zullen prima zijn (beadlock ring bouten). Ik heb 29,5 outlaws erop en ze werkten.
De voorkant zal veel speling hebben, en de achterkant kan prima zijn. Ik moest 1" wielspacers achter monteren zodat de outlaw nokken niet in het schokreservoir zouden wrijven.

Save
#4 ·
Ik heb mijn standaardbanden verwisseld voor Mudlites en ze passen prima. Het was een beetje lastig om te beginnen, maar de bouten passen prima.

Gebruik WD40 of een soort smeermiddel om de banden van de xxc-velgen te halen.

Save
#6 ·
Ik ging in een cirkel toen ik het deed, en ging een beetje tegelijk om de druk gelijkmatig te houden. Uiteindelijk ben ik in totaal 3 keer rond de rand gegaan.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.