Can-Am ATV Forum banner
Status
Not open for further replies.

Yoshimura DB-uitlaatdemper

8.9K views 12 replies 5 participants last post by  Ducvet  
#1 ·
Heeft iemand een decibel demper op zijn Yoshimura uitlaat gezet, zo ja, welke? Ik heb een paar weken geleden een Yoshimura uitlaat op een 2016 rene 850 xxc geïnstalleerd.
Ik ben dol op het geluid, maar wil mijn buren niet van streek maken en wil niet terug naar de originele uitlaat.

Bedankt

Verzonden vanaf mijn SM-N950U met Tapatalk

#2 ·
Er is er geen, maar je zou er misschien een HMF-uitlaat van kunnen maken om te laten werken. Ervan uitgaande dat de uitlaatdiameter hetzelfde is. Het zijn allemaal gewoon schotten die je op de een of andere manier moet bevestigen.

Eerlijk gezegd denk ik dat Yoshi-uitlaten niet zo luid zijn. Zeker luider dan de standaarduitlaat, maar voor aftermarket-uitlaten zijn ze aan de stillere kant. Ga er gewoon niet meteen mee aan de slag voordat je in het bos bent.

Save
#3 ·
Bedankt Evilgade
Ik hou echt van het geluid van de Yoshimura, maar een beetje luid voor residentieel gebruik als ik ploeg.

#4 ·
Dat is lastig als je ploegt, maar ploegen is toch al lawaaierig. Mensen die klagen, krijgen dan gewoon geen hulp van hun buurman. Je zou altijd de standaard uitlaat voor de winter kunnen monteren en de Yoshi tijdens het rijseizoen.

• Like
Reactions: Kusa
Save
#7 ·
Ik ben een beetje bezig met uitlaten en Db-killers op motorfietsen. Ik zou naar de Yosh-uitlaat kijken en kijken of er een gat in de eindconus zit (vaak onderaan) of een borgveergroef net binnen de conus. Dit zijn de twee meest voorkomende bevestigingspunten voor een Db-killer. Als er een plek is voor een borgmiddel (schroef of borgveer), dan heeft Yosh waarschijnlijk een Db-killer gemaakt, zo niet, dan moet je er een maken.

Het zou me niet verbazen als er een voor is gemaakt, aangezien de meeste fabrikanten ze nodig hebben en ze liever minder eindkappen maken, gemeenschappelijke onderdelen zijn beter voor hen.

Heads up over Db-killers, ze halen meestal ongeveer 5Db weg, wat vaak genoeg is.
Het installeren ervan zal je brandstoftoevoer een beetje verrijken.
Als het volume van de uitlaat laag is en de kern groot, kan het installeren van een Db-killer het vermogen verminderen, terwijl het bij een grote uitlaat en de Db kleiner minder effect heeft op het vermogen. Dwz: meestal heeft een grote uitlaat met Db-killer minder effect op het vermogen dan een kleine uitlaat met Db-killer.

Elke lasser of uitlaatwinkel zou in staat moeten zijn om een Db-killer op maat te maken, ze zijn vrij eenvoudig.

#8 ·
Bedankt Ducvet
Ik heb Yoshimura gebeld en ze vertelden me dat de uitlaat die ik al heb, de stilste kern heeft geïnstalleerd. Er zit een inbusschroef in die de vonkenvanger vasthoudt. Misschien moet ik op zoek naar andere fabrikanten om te zien of ik een DB-killer kan inbouwen. Mijn andere gedachte was of ik een elleboog van 90 graden aan het uiteinde zou maken en deze naar de grond zou laten wijzen, ik me afvraag of dat zou helpen met het geluid, aangezien het geluid van de grond wordt gereflecteerd? Enige gedachten?

Bedankt Luke

#9 ·
Dank u Ducvet
Ik belde Yoshimura en ze vertelden me dat de uitlaat die ik al heb, de stilste kern heeft geïnstalleerd. Er zit een inbusschroef in de vonkenvanger. Misschien moet ik op zoek naar andere fabrikanten om te zien of ik een DB-killer kan inbouwen. Mijn andere gedachte was of het zou helpen als ik een elleboog van 90 graden aan het uiteinde had gemaakt en deze naar de grond had laten wijzen, omdat het geluid van de grond weerkaatst? Enige gedachten?

Bedankt Luke

Uitlaat naar beneden gericht, richt geluid precies in die richting, maar hoeveel verschil?
Je zou kunnen proberen wat pijp in te brengen om te horen of het überhaupt verschil maakt, zelfs plastic, alleen voor een tijdelijke test.
Ik heb mijn RJWC DB-killer opnieuw ontworpen, werkt perfect (beperkte/veranderde flow van origineel ontwerp, zeer eenvoudige lasklus).

#13 ·
Ja, ik zie beide stijlen van Db-killers (open en gesloten uiteinde). Als je wilt, kun je een uiteinde sluiten en dan terugboren naar waar je wilt zijn. Maak ook onderscheid tussen een Db-killer en een vonkenvanger, ze kunnen op dezelfde manier worden gemonteerd, maar doen verschillende dingen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.